Klasa VI – lekcja 9 dla uczniów z orzeczeniami i cudzoziemskich
Temat: Charakteryzujemy zmiany gospodarcze w Europie w okresie napoleońskim.
Cel w języku ucznia: Poznasz przykłady zmian politycznych W Europie w okresie napoleońskim.
Kryteria sukcesu:
- Charakteryzuję przemiany gospodarcze.
- Wyjaśniam co się wydarzyło w 1805 r., 1806 r.
Materiał wprowadzający.
Rządy Napoleona Bonaparte to krótki i burzliwy okres, który jednak na zawsze zmienił postrzeganie świata i myślenie ludzi w każdym zakątku Europy. Jego sukcesy militarne oraz te odnoszone w polityce wewnętrznej i zewnętrznej przyczyniły się do ogromnej popularności wśród społeczeństwa, wynikiem czego było ogłoszenie się przez Napoleona cesarzem – Francuzów, nie Francji!
Ilustracja nr 1. Napoleon Bonaparte . Domena publiczna
Rosnąca w siłę Francja była zagrożeniem dla innych państw Europy. W 1805 r. Wielka Brytania stanęła na czele koalicji antyfrancuskiej, w której uczestniczyły Austria i Rosja. Z części ziem niemieckich Napoleon utworzył Związek Reński. W 1806 r. wprowadził blokadę kontynentalną – system gospodarki ekonomicznej polegający na zamknięciu wymiany handlowej z Wielką Brytanią.
Ilustracja nr 2. Blokada kontynentalna. Historia.pl
Ilustracja nr 3. Blokada kontynentalna. Domena publiczna
Polecenia dla uczniów do wykonania:
( Uwzględniając wszystkie czynności związane z obsługą komputera, zapoznawaniem się z poleceniami i ich wykonaniem – przewidywany czas przebiegu lekcji wynosi 30 minut)
- Zapisz temat i kryteria sukcesu w zeszycie. (2 minuty)
- Zapoznaj się z przesłanym materiałem. (10 minut )
- Na podstawie przesłanego materiału i tekstu z podręcznika napisz w zeszycie informację na temat: Na czym polegała blokada kontynentalna( 15 minut ).
- W zeszycie wyjaśnij podane w kryteriach daty – 3 minuty.
Proszę nauczyć się tego i poprzednich tematów.
Proszę przesłać z tego tematu informację zwrotną w dniu dzisiejszym.