Charakteryzujemy zmiany gospodarcze w Europie w okresie napoleońskim

Klasa VI – lekcja 9 dla uczniów z orzeczeniami i cudzoziemskich

Temat: Charakteryzujemy zmiany gospodarcze w Europie w okresie napoleońskim.

Cel w języku ucznia: Poznasz przykłady zmian politycznych W Europie w okresie napoleońskim.

Kryteria sukcesu:

  1. Charakteryzuję przemiany gospodarcze.
  2. Wyjaśniam co się wydarzyło w 1805 r., 1806 r.

Materiał wprowadzający.

Rządy Napoleona Bonaparte to krótki i burzliwy okres, który jednak na zawsze zmienił postrzeganie świata i myślenie ludzi w każdym zakątku Europy. Jego sukcesy militarne oraz te odnoszone w polityce wewnętrznej i zewnętrznej przyczyniły się do ogromnej popularności wśród społeczeństwa, wynikiem czego było ogłoszenie się przez Napoleona cesarzem – Francuzów, nie Francji! 

Ilustracja nr 1. Napoleon Bonaparte . Domena publiczna

Rosnąca w siłę Francja była zagrożeniem dla innych państw Europy. W 1805 r. Wielka Brytania stanęła na czele koalicji antyfrancuskiej, w której uczestniczyły Austria i Rosja. Z części ziem niemieckich Napoleon utworzył Związek Reński. W 1806 r. wprowadził blokadę kontynentalną – system gospodarki ekonomicznej polegający na zamknięciu wymiany handlowej z Wielką Brytanią.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ilustracja nr 2. Blokada kontynentalna. Historia.pl

Ilustracja nr 3. Blokada kontynentalna. Domena publiczna

Polecenia dla uczniów do wykonania:

( Uwzględniając wszystkie czynności związane z obsługą komputera, zapoznawaniem się z poleceniami i ich wykonaniem – przewidywany czas przebiegu lekcji wynosi 30 minut)

  1. Zapisz temat i kryteria sukcesu w zeszycie. (2 minuty)
  2. Zapoznaj się z przesłanym materiałem. (10 minut )
  3. Na podstawie przesłanego materiału i tekstu z podręcznika napisz w zeszycie informację na temat: Na czym polegała blokada kontynentalna( 15 minut ).
  4. W zeszycie wyjaśnij podane w kryteriach daty – 3 minuty.

Proszę nauczyć się tego i poprzednich tematów.

Proszę  przesłać z tego tematu informację zwrotną w dniu dzisiejszym.