Temat: Omawiamy skutki II wojny światowej.
Cele lekcji: Poznasz sytuację międzynarodową w Europie II wojny światowej.
Kryteria sukcesu:
- Wymieniam i wyjaśniam skutki II wojny światowej.
- Wyjaśniam znaczenie terminów: układ dwubiegunowy, procesy norymberskie, plan Marshalla.
- Przypominam co to jest Wielka Trójka i kto wchodził w jej skład.
Po II wojnie światowej ukształtował się układ dwubiegunowy – rywalizacja o wpływy między dwoma mocarstwami: ZSRS i USA.
Ilustracja 1. Europa po II wojnie światowej. Wikipedia
Procesy norymberskie – Międzynarodowy Trybunał Wojskowy sądził głównych nazistowskich przywódców.
Ilustracja2. Procesy norymberskie. Wikipedia.
W 1947 r. prezydent USA ogłosił plan amerykańskiej pomocy gospodarczej dla Europy tzw. plan Marshalla.
Wielka Trójka:
Ilustracja 1. Teheran. Wikipedia
Ilustracja 2. Jałta. Wikipedia
Ilustracja 3. Poczdam. Wikipedia
Polecenia dla uczniów do wykonania – czas do 35 minut:
- Zapisz temat i kryteria sukcesu w zeszycie – 2 minuty.
- Przeczytaj przesłane informacje i wybrane fragmenty z podręcznika – str. 102-106– 8 minut.
- Przypomnij sobie z lekcji wcześniejszych gdzie odbyły się konferencje pokojowe i kto wchodził w skład Wielkiej Trójki. Napisz w zeszycie– 8 minut.
- Napisz w zeszycie informację: Skutki II wojny światowej (najmniej 10)– 15 minut.
- Naucz się tego tematu.
Prześlij pracę pisemną do następnej lekcji za pośrednictwem formularza kontaktowego, dziennika elektronicznego lub na moją pocztę (iwierzbicka@onet.eu ).