Klasa VI – lekcja nr 5 – dla uczniów z orzeczeniami i cudzoziemskich
Temat lekcji: Omawiamy wybrane wydarzenia dotyczące rewolucji we Francji – określamy skutki.
Cel w języku ucznia: Poznasz wybrane wydarzenia związane z przebiegiem rewolucji we Francji.
Kryteria sukcesu:
- Wyjaśniam znaczenie Deklaracji praw człowieka i obywatela.
- Wymieniam znaczenie monarchii konstytucyjnej.
- Wyjaśniam 2 skutki rewolucji.
Wprowadzenie do tematu.
Ilustracja nr 1. Zdobycie Bastylii. Wikipedia
14 lipca 1789 r. lud Paryża zaatakował i zdobył Bastylię. ( wcześniej było to więzienie).To wydarzenie rozpoczęło Wielką Rewolucję Francuską. W sierpniu 1789 r. Konstytuanta (dawniej Zgromadzenie Narodowe ) uchwaliła Deklarację praw człowieka i obywatela.
Ilustracja nr 1. Deklaracja praw człowieka i obywatela. Wikipedia
Ilustracja nr 3. Konstytucja Francuska. Wikipedia.
We wrześniu 1789 r. została uchwalona konstytucja Francji, która gwarantowała obywatelom wszystkie prawa zapisane w Deklaracji. Wówczas Francja przekształciła się w monarchię konstytucyjną. Na czele państwa stał król, ale nie miał już władzy absolutnej.
Polecenia dla uczniów do wykonania🙁 Uwzględniając wszystkie czynności związane z obsługą komputera, zapoznawaniem się z poleceniami i ich wykonaniem – przewidywany czas przebiegu lekcji wynosi 35 minut)
- Zapisz temat i kryteria sukcesu w zeszycie -3 minuty
- Zapoznaj się z przesłanym materiałem – 5 minut
- Zapoznaj się z treścią tematu w podręczniku 187 – 188 -7 minut
- W zeszycie wypisz postanowienia Deklaracji, uwzględniając tekst źródłowy – 15 minut
- W zeszycie napisz na czym polegał trójpodział władzy na mocy konstytucji – 3 minuty.
Prześlij odpowiedzi w dniu dzisiejszym za pośrednictwem formularza kontaktowego.