Temat: Poznajemy funkcje i rodzaje środków masowego przekazu.
Cel lekcji: Poznasz współczesne środki masowego przekazu i ich przykładowe funkcje.
Kryteria sukcesu:
- Wymieniam współczesne rodzaje środków masowego przekazu. i określam ich funkcje.
- Wyjaśniam co to jest reklama i wymieniam podstawowe funkcje reklamy.
- Wyszukuję w Internecie komunikaty z badań opinii publicznej.
Poglądy członków społeczeństwa na ważne zagadnienia nazywamy opinią publiczną. Analiza badań opinii publicznej to wyniki sondaży.
Ilustracja 1/2 Opinia publiczna. Wikipedia
Rodzaje środków masowego przekazu:
- telewizja
- Internet
- radio
- prasa
Reklama to przekaz, który ma zachęcić do zakupu określonego towaru lub do skorzystania z usługi. Każda reklama jest skierowana do konkretnej grupy osób.
Ilustracja 3 /4 Reklama. Wikipedia
Funkcje reklamy:
- informacyjna
- perswazyjna (nakłaniająca)
- przypominająca.
Praca domowa:
Przygotuj reklamę ( rysunek i opis )wybranego produktu.